מהפכה משפטית: לוין יציג את הרפורמות במערכת המשפט

אבי יעקב No Comments on מהפכה משפטית: לוין יציג את הרפורמות במערכת המשפט

פחות משבוע לאחר שמונה לשר המשפטים, יריב לוין יציג הערב במסיבת עיתונאים בכנסת את הרפורמות המשפטיות שבכוונתו לקדם, ביניהם, עילת הסבירות תבוטל, פוליטיקאים יחליפו את עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, ופסקת התגברות ברוב של 61

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים יריב לוין הודיע על מסיבת עיתונאים שתתקיים בשעה 20:00. לפי פרסום של עמית סגל, לוין יודיע הערב על קידום בהליך בזק של שורת מהלכים דרמטיים בנוגע למערכת המשפט. המהלכים יקודמו בקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא או לכל המאוחר בעוד שבועיים.

בין השינויים הצפויים: הרוב של השופטים ועורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים יבוטל, ובמקום שני עורכי הדין יבואו נציג נוסף מהממשלה ונציג נוסף מהכנסת. עדיין, לשופטים תהיה זכות וטו אולם לפוליטיקאים יווצר לראשונה רוב.

פסקת התגברות גם ברוב של 61 חברי כנסת, ועל בית המשפט ייאסר בחוק לפסול חוקי יסוד. בנוסף, תבוטל עילת הסבירות.

בעניין עילת הסבירות, מדובר בעיתוי דרמטי במיוחד, לאור זאת שרק לפני דקות ספורות הודיע היועמשי"ת כי עמדתה שיש לפסול את מינוי דרעי לשר מכיוון שהוא "לא סביר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים וכתב: "לא רק שנאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפיכה חד צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחוייבים לה בשום צורה שהיא".

 



0 תגובות